wtorek, 24 maja 2011

geometria przedniego zawieszenia


W oczekiwaniu na postępy prac nad samym pojazdem, postanowiłem załączyć trochę informacji dodatkowych. Generalnie w projekcie cały czas się coś dzieje. Powyżej rysunki przedniego zawieszenia. Geometria wynika z konstrukcji elementów z innych pojazdów - zwrotnica od golfa II, dolny wahacz od megane I, przeguby kulowe górne od forda transita (jeżeli dobrze pamiętam), a dolne to będzie ciekawa kombinacja. Będą to środki przegubu - sama sfera, od golfa w obudowie od megane. Ciekawa hybryda. Przekładkę tych przegubów robi teraz specjalista od takich rzeczy.
Wymiary zawieszenia, punkty mocowania, są podyktowane właściwościami, jakie chcę osiągnąć. Najważniejsze jest, aby podczas ruchów koła w górę i w dół miało ono odpowiedni kąt w stosunku do nawierzchni jezdni. Tu wzorowałem się na Hondzie Accord oraz BMW (chyba model 3). Myślę że wzorce jak najbardziej godne polecenia. Górny przegub kulowy pozwoli nam na regulację kąta pochylenia koła. Dodatkowo chciałbym jeszcze wprowadzić możliwość regulacji kąta wyprzedzenia osi zwrotnicy, żeby mieć możliwość pobawienia się geometrią, to już na torze podczas prób oczywiście.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz