wtorek, 21 maja 2013

model nadwozia

Powyższe zdjęcie przedstawia gotowe już, w postaci modelu, elementy nadwozia. Jak juz pisałem wcześniej podczas zimy zająłem się projektem, a jednym z elementów projektowania był model w skali 1:10, opisany w jednym z poprzednich postów. Ostateczna wersja nieznacznie różni się od tego, co pokazywałem poprzednio. Główna zmiana to oświtlenie. Ostetcznie zdecydowałem się na światła dzienne ledow zamocowane, a właściwiewciśnięte w nadowzie oraz światła mijania/drogowe otwierane i chowane w nadwozie. Zoabczymy czy to się uda, aby światła te były poruszane elektrycznie.
Kolejnym probleme jaki napotkałem to było zabudowanie w jakiś sposób szyby. Dokładniej chodzi mi o lotkę, która znajduje się w miejscu, gdzie "normalny" samochód ma szybę przednią. Tutaj wymyśliłem coś co jest takim pośrednim elementem pomiędzy szybą a spojlerem. Niestety jak już wspominałem poprzednio nie naalizowałem tutaj żadnych przepływów, więc nie mam pojecia jak to sie sprawdzi. Jeżeli będzie źle, to będę się posiłkował plexi.
Widoczna na lewym boku sferyczna przestrzeń, to dodatkowa kieszeń na skrzynię biegów. Obudowa skrzyni wystaje nieznacznie poza obrys ramy.
Jak już widać, na razie skupiłem się na przedniej części nadwozia . Nie mam jeszcze jasno sprecyzowanego tyłu, poza tym chciałbym w tym roku projekt dokończyć na tyle, żebym mógł go zarejestrować. Dlatego zdecydowałem się na razie nadowzia wykończyć tylko w przedniej części.
Zdjęcia poniżej przedstawiają model oraz wyfrezowany w styropianie elelement.




MASKA



PODSZYBIE

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz