niedziela, 28 kwietnia 2013

tech talk

Posta tego postanowiłem utworzyć, żeby przestrzec ewentualnych przyszłych pokręconych ludzi jak ja, którzy chcą zbudować swój pojazd.
Jak już wspomniałem wcześniej, po kilku jazdach, szczególnie z dużą prędkością, okazało się, że układ kierowniczy w moim pojeździe jest skopany. Oczywiście nie jest to jedyna rzecz, jaką spaprałem w tym projekcie, natomiast ta wpływa w zasadniczy sposób na bezpieczeństwo i jakość prowadzenia auta. Po oględzinach u mechanika w warsztacie, gdzie możliwy był pomiar kątów w przednim zawieszeniu, okazało się, że przekładnia kierownicza jest ustawiona nieprawidłowo. To znaczy, że podczas ruchów pionowych kół zmienia się zbieżność. Wada ta objawiała się wężykowaniem pojazdu przy wyższych prędkościach. Za wszystko odpowiada położenie przegubu wewnętrznego drążka kierowniczego, czerwony punkt na poniższym rysunku.
Rysunek przedstawia schematycznie przednie zawieszenie mojego pojazdu. Punkt zaznaczony na czerwono to teoretyczne poprawne położenie przegubu drążka. Obecnie w moim trójkołowcu punkt ten jest przesunięty o jakieś 12cm w lewo. Żeby tą sytuację naprawić, będę dorabiał tulejki, które przedłużą zębatkę w przekładni kierowniczej. Może się okazać, że będzie to wymagało skrócenia samego drążka. To się okażę, podczas składani układu kierowniczego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz