poniedziałek, 22 sierpnia 2011

a może chłodnica za silnikiem?






no więc wbrew kilku złośliwym ponagleniom w projekcie cały czas się coś dzieje:). może prędkość prac nie jest tak szybka, jak bym sobie tego życzył, ale do idzie do przodu. Po drodze mnóstwo mniejszych lub większych wyzwań (nie mylić z problemami) do rozwiązania, ale tak to jest z prototypami:). W czasie jednej z dyskusji pojawił się pomysł umieszczenia chłodnicy (przypomnę, że ta pochodzi z naszego poczciwego poloneza) za silnikiem. Cel, to optyczne skrócenie przodu auta, które pozwoliłoby na ładniejszy projekt nadwozia. Niestety po przymiarkach i chłodnej kalkulacji okazało się, że będzie to dość skomplikowana operacja, wymagająca równie skomplikowanych zabiegów stylistycznych i związanych z przepływem strugi powietrza do chłodzenia. Do tego trzeba by się zastanowić jeszcze nad przewietrzaniem komory silnika, tak aby nie tworzyły się nam niekorzystne przepływy albo jakieś podciśnienia, związane z dużą prędkością strugi powietrza (takie próżne gadanie, przepraszam). Pomysł spalił na panewce. Czy będzie to miało wpływ na ostateczny kształt nadwozia, to się okaże.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz